21.10.2017

Drodzy uczniowie i nauczyciele pamiętacie słodki tydzień w zeszłym roku szkolnym? My pamiętamy, że wszystkie wypieki znikały w mgnieniu oka, a dzięki  [...]
wypoczynek

2b na warsztatach ekologicznych w Rajczy 25.10.2016@21:17

W dniach 19 – 21 października klasa 2b uczestniczyła w warsztatach ekologicznych, które odbyły się w Rajczy Nickulinie.
Po drodze odwiedziliśmy Muzeum Zamkowe w Pszczynie, gdzie w pałacowych wnętrzach odbyły się zajęcia pod tytułem „Na dworze Hochbergów”.
Popołudniem zdobyliśmy Zagroń, po drodze słuchając fascynujących opowieści pani przewodnik o faunie i florze beskidzkiej. Naszym zadaniem było zebranie materiałów, które posłużyły następnego dnia do wykonania oryginalnych stroików.

Jako że pogoda nas nie rozpieszczała, w czwartek zajęcia odbywały się na terenie schroniska. Rano – prelekcja o wybranych roślinach okolicznych lasów i związanych z nimi podaniach i legendach – o utopcach, południcach, strzygach, które to opowieści niejednemu słuchaczowi zmroziły krew w żyłach.
Po obiedzie – warsztaty praktyczne. Oprócz tworzenia kompozycji roślinnych ozdabialiśmy przedmioty metodą decoupage.

W piątek przed wyjazdem zobaczyliśmy prezentację dotyczącą zwierząt, które można spotkać w pobliskich lasach, zawierającą cenne uwagi na temat jak się zachować w przypadku spotkania dzikiego zwierza.
Należy jeszcze wspomnieć o wieczorach rozrywkowo - kulinarnych: graliśmy w kalambury, uno, mafię, zajadając pyszną pizzę i naleśniki.

Danuta Kaczmarek

Bal karnawałowy dla uczniów klas szóstych szkół podstawowych 07.02.2016@21:08

W dniu 26.01.2016 w naszej szkole odbył się bal karnawałowy dla uczniów klas szóstych
z rokitnickich szkół podstawowych.
Była to realizacja projektu gimnazjalnego uczniów klas drugich gimnazjum: Dominika, Pawła, Łukasza, Bartka, Wiktora, Rafała i Kuby. Organizatorzy, wspierani przez opiekuna projektu - panią Danutę Kaczmarek, świetnie poradzili sobie z tym zadaniem
i zapewnili młodszym kolegom dobrą zabawę, a tym samym zaliczyli projekt. [link do galerii]

Łukasz Gryziewicz i Danuta Kaczmarek

W Wiśle po wypoczynek i wiedzę 09.06.2015@09:02

W dniach od 1 do 3 czerwca br. uczniowie klasy 3a gimnazjum, pod opieką nauczyciela wychowawcy - pani Aleksandry Lisowicz-Wypart i pana Dawida Brzezińskiego, brali udział
w wycieczce klasowej do Wisły.
Po dotarciu do stacji końcowej w Wiśle Głębce udaliśmy się spacerem do punktu noclegowego, który znajdował się pod Stożkiem w Wiśle Łabajów. W trakcie prawie pięciokilometrowej wędrówki rozwiązywaliśmy zadania dotyczące miejscowości i miejsc charakterystycznych dla niej, np. szkoły, wiaduktu kolejowego , skoczni czy stoków narciarskich.
Po dotarciu do stacji narciarskiej Stożek, rozpakowaniu bagaży i posiłku wzięliśmy udział w pogadance na temat zachowania się w górach. Następnie ruszyliśmy zdobyć szczyt Stożka i Kiczorów. W czasie górskiej przechadzki nie tylko podziwialiśmy widoki, ale także rozwiązywaliśmy zadania z użyciem mapy i kompasu, np. pozycjonowaliśmy mapę, szukaliśmy szczytów pokazanych na mapie w paśmie górskim widzianym ze szczytów. Był też czas na zabawy klasowe. Wieczorem integrowaliśmy się na terenie ośrodka grając w piłkę, kalambury czy karty.
Drugiego dnia po śniadaniu wyruszyliśmy na spacer przez Stożek, Lepiarzówkę, Soszów, Wisłę Jawornik do Wisły Uzdrowisko. Spacer zajął nam 4 godziny. Po powrocie pod Stożek, posiłku i odpoczynku poszliśmy zbierać drewno na ognisko pod okiem opiekunów i pani Natalii (animatorki zajęć). Wieczorem przy ognisku smażyliśmy kiełbaski , śpiewaliśmy, graliśmy w Kalambury i braliśmy udział w Debacie Oksfordzkiej. Dobry humor i duch rywalizacji nas nie opuszczał. Trzeciego dnia po wykwaterowaniu wjechaliśmy wyciągiem krzesełkowym na Stożek, gdzie po krótkim pobycie wyruszyliśmy piechotą do dworca w Wiśle Głębce, skąd udaliśmy się w podróż powrotną do Zabrza. Choć czasami bywało męcząco, wycieczka się udała i wszyscy we wspaniałych nastrojach wróciliśmy do domów. [link dla galerii]

Aleksandra Lisowicz-Wypart

Zajęcia integracyjne klasy 2c 09.05.2015@19:53

W dniu 08.05.2015 roku klasa 2c gimnazjum wraz z Panią Aleksandrą Kowalik i Panią Urszulą Kisiel wybrała się na zajęcia integracyjne do pobliskiego Szensztatu. Wiosna obudziła przepiękną zieleń wyszywaną różnokolorowymi kwiatami. W tak miłej atmosferze przyjemnie było pobawić się chustą animacyjną. Zaraz po ćwiczeniach chustą klanzową bawiliśmy się w malarzy. Dobieraliśmy się w pary, gdzie każdy miał namalować swego partnera nie patrząc przy tym na kartkę.
Ależ było śmiechu gdy okazywało się, że oczy były w miejscu uszu, a uszy tam gdzie powinny być dłonie. Wszystkie "Portrety Picassa" rozłożyliśmy na ławce, by inni mogli poszukać i zgadnąć kto kim jest. Integrację zakończyliśmy sesją zdjęciową w pięknej oprawie przyrody. [link do galerii]