21.10.2017

Drodzy uczniowie i nauczyciele pamiętacie słodki tydzień w zeszłym roku szkolnym? My pamiętamy, że wszystkie wypieki znikały w mgnieniu oka, a dzięki  [...]
projekt

Byliśmy w Brukseli! 17.06.2013@16:47

W dniu 10.06 z Placu Warszawskiego w Zabrzu wyruszył autokar z trzecimi klasami naszego gimnazjum. Ruszyliśmy o 16:00 a kierunek był prosty-Bruksela.
    Po przybyciu na miejsce w świetnych humorach zaczęliśmy zwiedzać, a zwiedziliśmy wiele! Zaczynając od pięknych kościołów zdobionych niesamowitymi witrażami po ogromny plac. Nie mogło oczywiście zabraknąć Muzeum Czekolady, które uraczyło nas starymi a równocześnie ciekawymi eksponatami np. starymi puszkami na czekoladki oraz degustacją, ( które też była bardzo ciekawa...    I pyszna).
Przeszliśmy rynek do fontanny „sikającego chłopca i sikającej dziewczynki”, bo to trzeba obowiązkowo zobaczyć.
W porze obiadowej posililiśmy się frytkami a następnie udaliśmy się do ośrodka w którym byliśmy zakwaterowani. I spać, bo na drugi dzień czekały nas jeszcze większe atrakcje.
    Mówiąc większe miałam na myśli Parlament Europejski, który wywarł na wszystkich ogromne wrażenie. Zaczynając od interaktywnych tablic po telewizory, które po naciśnięciu mówiły
o mieszkańcach europy, uzupełniliśmy swoją wiedzę z historii i geografii.
Jeśli chcemy mówić
o atrakcjach w Brukseli to nie zapominajmy o Atomium (eksponat 160 000 miliardów razy powiększonego atomu). Widoki wspaniałe, wystawy ciekawe no i ruchome schody zainspirowane chyba makietą statku kosmicznego.
Tuż po obejrzeniu Atomium udaliśmy się do restauracji by z pełnymi brzuchami udać się w podróż powrotną do Zabrza.
Bruksela to cudowne miasto- miejmy nadzieję, że jeszcze kiedyś uda nam się je odwiedzić.
 [link do galerii]

Paulina Eckert klasa 3c

Wszyscy uczniowie na grubie 05.06.2013@06:51

Dnia 03.06.2013 wszyscy uczniowie gimnazjum, biorący udział w projekcie "Poznaję, Badam, Wiem" uczestniczyli w wycieczce do Zabytkowej Kopalni Węgla Kamiennego "Guido" w Zabrzu.

Podzieleni na grupy i wyposażeni w kolorowe kaski na głowach zjeżdżaliśmy na dół "szolą", aby przejść korytarzami poziomów 170 i 320. Przewodnicy zapoznawali nas z historią kopalni i tajnikami pracy pod ziemią. Jechaliśmy podwieszaną kolejką, mieliśmy także okazję wziąć udział w części "szychty". Na koniec każdy dostał ciepły obiad.

Po wyjściu na powierzchnię wykonaliśmy pamiątkowe zdjęcie. [link do galerii]

Robert Schuman 08.12.2012@21:06

Urodzony 29 czerwca 1886 w Luksemburgu ...
W roku szkolnym 2012/2013 uczniowie zaangażowani w projekcie "Poznaję, badam, wiem" poznają Roberta Schumana - francuskiego polityka uznawanego za jednego z ojców zjednoczonej Europy. [link do galerii]

wycieczka do Paryża 08.12.2012@21:00

W dniach 21-25. 04. 2012r. uczniowie klas drugich gimnazjum, uczestniczący w projekcie „Poznaję, badam, wiem”, wybrali się na wycieczkę do miasta znanego jako romantyczne – Paryża [link do galerii]